Iranian Agriculture News Agency

قیروکارزین پیشتاز جذب تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز

رئیس اداره امور عشایر شهرستان قیروکارزین با اشاره به پرداخت تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر استان فارس گفت: در حال حاضر جامعه عشایری شهرستان قیروکارزین با 158 درصد جذب سهمیه اولیه، به عنوان شهرستان برتر و پیشتاز در زمینه جذب این تسهیلات است.

قیروکارزین پیشتاز جذب تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد بهی افزود: سهمیه اولیه شهرستان قیروکارزین در تسهیلات مذکور 17 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که به علت کثرت متقاضیان و با رایزنی های به عمل آمده و موافقت اداره کل امور عشایر فارس اعتبارات به بیش از 70 میلیارد ریال افزایش یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره امور عشایر شهرستان قیروکارزین پس از تکمیل پرونده متقاضیان واجد شرایط، آنان را به بانک کشاورزی معرفی که بر اساس آخرین گزارش جذب تسهیلات با توجه به همکاری شعب بانک کشاورزی، قیروکارزین حائز  رتبه یک است.

بهی اظهار کرد: در راستای بهره مندی عشایر از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 و حمایت از تولیدکنندگان جامعه عشایری، تسهیلات سرمایه در گردش پرواربندی دام عشایر با هدف اصلاح نژاد، افزایش بهره وری زنجیره تامین و تولید گوشت قرمز سالم و ارتقای سطح معیشت خانوارهای عشایری در دستور کار سازمان امور عشایر کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اهمیت اجرای صحیح طرح زنجیره تولید گوشت قرمز، تحقق اهداف پیش بینی شده و کارایی و اثر بخشی آن یادآور شد: عشایری که تاکنون موفق به جذب تسهیلات فوق نشده اند از سهمیه سنوات آینده بهره مند خواهند شد.

این تسهیلات با نرخ کارمزد 10 درصد و دوره باز پرداخت یک ساله برای تولید گوشت قرمز در طول برنامه ششم توسعه از محل صندوق توسعه ملی تامین و به متقاضیان عشایری پرداخت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید