Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

سطح زیر کشت گلخانه ها در مرودشت رو به افزایش است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: سطح زیر کشت گلخانه ها در این شهرستان از 32 هکتار در سال گذشته به 43 هکتار در سال جاری رسیده است.

سطح زیر کشت گلخانه ها در مرودشت رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت های گلخانه ای از اولویت های مهم جهاد کشاورزی است تصریح کرد: اختصاص تسهیلات به متقاضیان با سطح یک هزار متر و  بالاتر، اختصاص سوخت به گلخانه های بدون موجوز با دریافت کد شناسایی ، برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان به صورت دوره ای و تسهیل در روند صدور مجوز از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح زیر کشت گلخانه هاست .

رحیمی ابراز کرد: تسهیلات گلخانه 3.5 میلیارد تومان باکارمزد 7 درصد برای مناطق محروم و 9 درصد برای مناطق برخوردار به ازای هر هکتار گلخانه است.

این  مقام مسئول با بیان اینکه با احداث هر هکتار گلخانه 10 نفر مشغول به کار می شوند، خاطر نشان کرد: کشت های گلخانه ای در مرودشت برای بیش از 400 نفراز جمله زنان روستایی شغل ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به توسعه شهرک های گلخانه ای و مجتمع گلخانه ای سیرجان بنیاد نیز اشاره کرد و افزود:  پنج هکتار از مجتمع 15 هکتاری گلخانه ای سیرجان بنیاد در فاز اول با ایجاد سازه به پیشرفت فیزیکی 50 درصد رسیده است و با راه اندازی آن تولید محصولات خارج از فصل در شهرستان افزایش می یابد.

وی به بیان سیاست های دولت در راستای افزایش کشت های گلخانه ای اشاره و یادآور شد: چنانچه پرداخت  تسهیلات برای واحد های کمتر از یک هزار متر مربع  عملی شود گام مهمی در راستای افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها و رونق تولید در بین روستائیان برداشته خواهد شد.

 رحیمی با اشاره به محدودیت های آبی برای کشت در عرصه ها ی کشاورزی بر ضرورت توسعه گلخانه ها در شهرستان تاکید کرد.

محصولات گلخانه ای تولید شده شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل ، انواع گل، توت فرنگی، انواع نشا سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و  سایر  محصولات است. مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید