Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس در بازدید از گلخانه شهرستان سپیدان گفت:

توسعه کشت گلخانه‌ای ضرورت جدی در استان فارس

بازدید استاندار از گلخانه گل رز شاخه بریده شهرستان سپیدان

استاندار فارس بر ضرورت گسترش کشت گلخانه‌ای برای رهایی از کمبود آب تاکید کرد.

توسعه کشت گلخانه‌ای ضرورت جدی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، استاندار فارس به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، به منظور بررسی مشکلات گلخانه‌داران، از گلخانه 8 هزار متر مربعی گل رز شاخه بریده واقع در هماشهر شهرستان سپیدان بازدید کردند، در این بازدید استاندار فارس گفت:  با توجه به تنگنای آّب، توسعه کشت گلخانه‌ای ضرورت جدی در این استان بوده و  از دغدغه‌ها، انتظارات و امیدها در این استان است.

تبادار ضمن تشکر از تلاش کارکنان در مجموعه جهاد کشاورزی، اظهار کرد: گلخانه‌ای که بازدید شد با تولید سالانه 4.5 میلیون شاخه گل و اشتغال‌زایی 12نفر زمینه خوبی در فرهنگ سازی را ایجاد می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به این‌که تاکنون 490 هکتار مجموعه گلخانه در سطح استان شکل گرفته، افزود: در سال گذشته بحث‌های مختلفی در رابطه با گلخانه گیاهان دارویی، صیفی‌جات، محصولات باغی و تولید گل داشتیم، چرا که علاوه بر صرفه‌جویی آب، تولید با حجم بالا در فضای کم را به دنبال دارد که این امر کارکرد و تسهیلات خود را می‌طلبد.

تبادار با اشاره به برنامه ده ساله توسعه 7 هزار هکتار گلخانه در استان فارس ، تاکیدکرد: هر برنامه‌ای نظام عملیاتی می‌خواهد، بنابراین با یک برنامه‌ریزی جامع، همه جانبه نگر و عملیاتی و با تلاش جمعی فرمانداران و همه دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از جهاد کشاورزی، بانک‌ها و...می‌توان توسعه کشت گلخانه را عملیاتی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید