Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با زنگ زرد گندم در مزارع رستم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم از سم‌پاشی سه هزار و 850 هکتار از مزارع گندم این شهرستان به‌منظور پیشگیری و کنترل بیماری زنگ زرد و آفت سن خبر داد.

مبارزه با زنگ زرد گندم در مزارع رستم

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سردار انصاری به شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی و رطوبت کافی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شرایط برای ظهور و توسعه بیماری های برگی به خصوص زنگ زرد گندم فراهم شد که همین موضوع گندم زارهای رستم را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به بازدیدها و رصد به موقع مزارع گندم به محض مشاهده بیماری ها و آفت سن، توضیح داد: از جمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان رستم، اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان از طریق بلندگو به صورت دهگردی، انتشار اطلاعیه در فضای مجازی، بازدیدهای مستمر کارشناسان حفظ نباتات و سم‌پاشی دو هزار و 500 هکتار از مزارع بر علیه زنگ زرد و هزار و 350 هکتار مبارزه با آفت سن بود.

انصاری با بیان این مطلب که شبکه های مراقبت و پیش آگاهی مدیریت‌های جهاد کشاورزی نیز همچنان در این شهرستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: مزارع گندم شهرستان رستم به‌صورت روزانه رصد و پایش می‌شوند و در صورت بروز آلودگی و مشاهده آفت سن، عملیات سمپاشی و کانون کوبی با همکاری خوب کشاورزان انجام می‌شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید