Iranian Agriculture News Agency

بازار آرام شب عید از تامین اقلام اساسی تا نهاده دامی

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: امسال شاهد بازار آرامی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز خواهیم بود.

بازار آرام شب عید از تامین اقلام اساسی تا نهاده دامی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمدجواد عسکری در بازدید از محل ذخیره سازی پروتئین سفید و قرمز و میوه ایام نوروز، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می دهد تولید و ذخیره سازی پروتئین سفید مرغ و گوشت قرمز مناسب است و شرایط تولید مرغداری های کشور براساس آماری که از دستگاه‌های امنیتی گرفتیم مطلوب اعلام شده است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار را ۶۵ تا ۶۹ هزار تومان و قیمت گوشت منجمد گوساله را نیز ۲۹۰ هزار تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.

به گفته وی؛ تامین اقلام اساسی شب عید و به خصوص میوه بر اساس اعلام نیاز از سوی استان‌ها انجام شده و اعضای کمیسیون با همکاری اعضای نظارتی در سطح استان‌ها بر روند توزیع و قیمت کالاها نظارت مستمر دارند.

عسکری با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی در طرح تنظیم‌ بازار شب عید نسبت به بازار پایین‌تر است، افزود: مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی و کمبود اقلام به سیستم‌های نظارتی اطلاع دهند تا در اسرع وقت، بازدید میدانی و اقدام لازم انجام شود.

وی درخصوص تامین‌ نهاده‌های دامی توضیح داد: با موافقت رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، نهاده‌های دامی به میزان لازم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و اگر تولیدکننده‌ای مشکل پرداخت پول در زمان دریافت نهاده داشته باشد می‌تواند به‌صورت مدت‌دار نهاده مورد نیاز را تهیه کند و بازپرداخت آن متناسب با درآمد تولیدکننده به‌صورت دو ماهه تا چهار ماهه انجام می‌شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید