Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از اولین واحد پرورش ریزجلبک اسپیرولینا در فارس

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور مجوز بهره‌برداری از اولین واحد تولید و تکثیر ریز جلبک اسپیرولینا در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از اولین واحد پرورش ریزجلبک اسپیرولینا در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی فلاحی گفت: این طرح با مالکیت شخصی توسط شرکت توسعه ذخایر زیستی جلبک‌های فارس و با ظرفیت تولید سالانه 2.5 تن پودر ریزجلبک اسپیرولینا و با بهره‌مندی از تسهیلات دولتی به میزان 65 میلیارد ریال موفق به دریافت این مجوز شده است.

به گفته وی؛ برنامه‌ریزی تولیدات این شرکت در پنج فاز انجام شده که فاز اول آن پس از بازدیدهای مکرر این مدیریت و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس از محل طرح و اخذ مجوز به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول افزود: در فاز دوم، تولید محصولاتی از جمله ۳۶۰ فتوبیورآکتور با راندمان ۱۰ برابری، ۱۰ تن جلبک اسپیرولینا، روغن امگا ۳، فاکوسیانین و ژل ماسک هدف‌گذاری شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: سایر محصولات تولیدی این شرکت شامل پودر خوراکی انواع جلبک، رنگ طبیعی خوراکی، مکمل‌های دامپزشکی ترکیبی، محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی پوست است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید