Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی با عضویت حدود هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی هویت بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای، پیگیری مطالبات قانونی فعالان در مجامع سیاست‌گذار و برنامه‌ریز بخش کشاورزی و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در راستای تعیین الگوی کشت و ساماندهی زنجیره تولید است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان کازرون دو اتحادیه زراعت و باغبانی با یکدیگر ادغام و اتاق اصناف راه‌اندازی شد. 

وی تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به‌منظور تنظیم بازار و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، تسهیل و تنظیم خدمات کشاورزی، نظارت و کنترل بر محصول، تولید محصول سالم و بهبود شرایط واردات و صادرات و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی تولیدکنندگان را از دیگر اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی دانست و افزود: در آینده نزدیک کشاورزان خدمات موردنیاز خود را از این اتاق دریافت خواهند کرد. 

رشیدی ثبت‌نام همه کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی را در سامانه سبک الزامی خواند و گفت: پروانه کسب کشاورزی صادرشده توسط اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، به‌عنوان مدرک معتبر شغلی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خواهد بود. 

وی یادآور شد: صدور پروانه کسب مراکز خدمات کشاورزی شامل نهاده‌های کشاورزی و موارد دیگر از سال جاری در دستور  کار اتاق اصناف کشاورزی قرارگرفته است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید