Iranian Agriculture News Agency

تولید پایدار با تغییر نظام بهره‌برداری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تغییر نظام بهره‌برداری متناسب با قابلیت‌های سرزمینی را در تقویت تولید پایدار موثر دانست.

تولید پایدار با تغییر نظام بهره‌برداری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مجتبی دهقان پور در بازدید از مجتمع کشت و صنعت یزدانجو واقع در بخش کردیان شهرستان جهرم، بیان کرد: در این مجتمع سعی شده قسمتی از زمین‌هایی که در سال‌های گذشته سودآوری کمی داشته و برای تولیدکننده ما مقرون به صرفه نبوده با تغییر نظام بهره‌برداری و تنوع بخشی به تولیدات به یک بازده اقتصادی مطلوب تبدیل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نوع نظام بهره‌برداری باید متناسب با قابلیت‌های سرزمینی باشد، افزود: وضعیت نسبی تولید باید به گونه‌ای پیش رود که حداکثر انتفاع را برای بهره‌بردار داشته باشد و علاوه بر آن بتوانیم در برابر تکانه‌های محیطی سیاست تاب آوری مناسب را اتخاذ کنیم.

دهقان پور خاطرنشان کرد: امیدواریم این الگوها در سطح استان فارس و در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد و شاهد ایجاد این نوع نظام‌های بهره‌برداری برای تقویت تولید پایدار در کشورمان باشیم.

مجتمع کشت و صنعت یزدانجو در بخش کردیان شهرستان جهرم شامل هشت هکتار مزرعه یونجه و گندم، دو هکتار گلخانه صنعتی، 50 هکتار باغات مرکبات و نخیلات و دامداری 500 راسی است و در حال توسعه و احداث سردخانه درجه بندی و بسته‌بندی میوه است.

 

photo_۲۰۲۴-۰۲-۲۷_۱۰-۵۲-۰۹

photo_۲۰۲۴-۰۲-۲۷_۱۰-۵۲-۲۴

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید