Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح جهش تولید در سطح هفت هزار و ۷۵۰ هکتار از دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب کوهکن با اشاره به کشت هشت نوع محصول در مناطق مختلف شهرستان فیروزآباد، گفت: در اراضی مشمول این طرح به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت، به محصولاتی نظیر جو، گندم، گیاهان دارویی، کاملینا، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گلرنگ و نخود اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح برای دومین سال در شهرستان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی کشاورزی از مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

به گفته وی؛ بهره‌برداران مشمول این طرح از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین کودهای ریزمغذی و غنی سازی بذر و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی برخوردار شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: در صورت نزول رحمت الهی در ادامه فصل زراعی، تداوم و پراکنش مناسب بارندگی‌ها، پیش‌بینی می‌شود محصول قابل توجهی در اراضی دیم طرف قرارداد طرح مذکور تولید شود.

کوهکن به نتایج موثر و مطلوب اجرای این طرح ملی در افزایش سطوح بیمه محصولات کشاورزی شهرستان فیروزآباد اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری برای حدود هزار و ۱۷۵ هکتار از اراضی قرارداد بیمه منعقد شده است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید