Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش ضرورت دریافت شناسنامه سلامت محصولات کشاورزی در بیضا

همایش یک روزه "ضرورت دریافت QR Code یا شناسه سلامت محصولات کشاورزی به‌منظور صادرات و فروش در میادین میوه و تره بار و همچنین ضرورت شناسنامه دار کردن باغ‌ها" در شهرستان بیضا برگزار شد.

برگزاری همایش ضرورت دریافت شناسنامه سلامت محصولات کشاورزی در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، در این همایش گفت: تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای باید نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه سماک و سانکا و دریافت کد شناسه سلامت برای محصولات خود اقدام کنند. 

محمدجواد احمدی، توضیح داد: با توجه به بحران آب و اهمیت تأمین امنیت غذایی کشور، گلخانه‌ها با ایجاد فضا و شرایط مطلوب برای رشد محصولات کشاورزی، می‌توانند سهم بسزایی در افزایش بهره‌وری اراضی، نهاده‌های تولید، ایجاد اشتغال مولد و ارزآوری ایفا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گلخانه امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات نسبت به فضای آزاد آسان‌تر است، افزود: با کاهش میزان مصرف سموم در گلخانه، علاوه بر تولید محصول سالم‌تر، محیط‌زیست نیز از تأثیرات مخرب سموم شیمیایی مورداستفاده درروش کشت روباز و سنتی در امان می‌ماند و در این شرایط اخذ شناسه محصول "QR-Code" تسهیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید در محیط‌های گلخانه‌ای باید با تولید محصولات در فضای باز رقابت‌پذیر باشد تا بتوانیم کشت محصولات را از مزارع به گلخانه منتقل کنیم که این امر باعث افزایش تولید و مهیا شدن شرایط دریافت کد شناسه محصول "QR-Code" خواهد شد و بهره‌برداران برای صادرات و فروش تولیدات خود دچار مشکل نخواهند شد.

احمدی بابیان اینکه ما می‌توانیم دانش ساخت و تجهیز گلخانه را در اختیار دیگر کشورها قرار ‌دهیم، یادآور شد: در ساخت تخصصی گلخانه‌ها باید از ظرفیت علوم مهندسی کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و ارتقای مقاومت سازه‌های گلخانه‌ای استفاده کرد.

وی تأکید کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل صرفه‌جویی بالا در مصرف آب، در اولویت سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار دارد. 

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید