Iranian Agriculture News Agency

توقیف محموله های گوسفند و گیاهان دارویی قاچاق در نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از توقیف دو‌ محموله گوسفند و گیاهان دارویی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این دو محموله بیش از 12 میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف محموله های گوسفند و گیاهان دارویی قاچاق در نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا بصیری بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران پاسگاه انتظامی قطرویه در شهرستان نی ریز، یک دستگاه تریلی کشنده که حامل تعداد 111 رأس بره به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال را متوقف کردند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بازرسی انجام شده مشخص شد دام‌ها به‌‌صورت قاچاق و بدون مجوز حمل، از شهرستان فیروزآباد به سمت استان کرمان در حال انتقال بوده‌اند.

به گفته وی؛ دام‌ها با حضور نمایندگان یگان کاشف، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز توسط کارگزار هویت‌گذاری دام، پلاک‌کوبی و پس از تنظیم صورت‌جلسه، به ‌وسیله کامیون به دامداری دانشکده دامپزشکی شیراز حمل شد.

بصیری با اشاره به کشف محموله گیاهان دارویی قاچاق در شهرستان نی ریز، یادآور شد: ماموران پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک شدند و با بازرسی از آن ۱۵۰ کیلوگرم گیاه دارویی آنغوزه کشف و ضبط شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز؛ ارزش کالای کشف شده از نظر کارشناسان، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده و راننده متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید