Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

احیاء و مرمت ١۶ رشته قنات در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به منظور افزایش آبدهی و استفاده بهینه از قنوات، ١۶ رشته قنات در این شهرستان احیاء و مرمت شد.

احیاء و مرمت ١۶ رشته قنات در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی بیان کرد: پروژه احیاء و مرمت ١۶ رشته قنات این شهرستان به طول چهار هزار و 150 متر و با تخصیص اعتبار ۶ میلیارد و ٢٩١ میلیون تومان بوده است و بیش از ۴۰۰  بهره‌بردار مناطق رستاق، فورگ، کوهستان و بخش جنت شهر این شهرستان ذی‌نفع این قنات‌ها هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احیای قنوات می‌تواند به‌عنوان راهکاری مؤثر در امر تأمین آب مورد نیاز برای مهار بحران کم آبی و مقابله با اثرات خشکسالی باشد، خاطرنشان کرد: با تداوم کم آبی و کاهش بارندگی در کنار نیاز همیشگی بهره‌برداران بخش کشاورزی به آب، اجرای طرح‌های سازگار با خشکسالی از جمله احیاء و مرمت قنوات ضروری است.

وی افزود: احیاء و مرمت ۶ رشته قنات از محل اعتبارات سیل، ٩ رشته قنات از محل اعتبارات ملی و یک رشته قنات از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب یادآور شد: افتتاح این پروژه در منطقه فورگ با حضور معاونین فرمانداری ویژه شهرستان داراب، رؤسای ادارات و جمعی از کشاورزان برگزار شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید