Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر فارس:

بهره‌مندی عشایر فارس از 42 حمام خورشیدی

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در دولت سیزدهم ۴۲ آبگرمکن خورشیدی با هدف تامین رفاه و آسایش عشایر این استان نصب و راه‌اندازی شده است.

بهره‌مندی عشایر فارس از 42 حمام خورشیدی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالحمید کریمی بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تا پایان سال 1401، 20 آبگرمکن خریداری و نصب‌شده و در سال جاری نیز تعداد 22 حمام خورشیدی در حال خرید و نصب است.

این مقام مسئول، بهره‌مندی و استفاده از سامانه‌هایی که باانرژی خورشیدی و تجدید پذیر کار می‌کنند را از سهل‌الوصول‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سازمان امور عشایر ایران و اداره کل امور عشایر استان فارس در راستای خدمت‌رسانی عادلانه به عشایر عنوان کرد.

وی با تأکید بر ترویج و استفاده از انرژی‌های نو و ارزان‌قیمت در بین عشایر خاطرنشان کرد: برای تجهیز عشایر مناطق عشایر نشین استان فارس از سنوات گذشته اداره کل امور عشایر این استان  اقدامات لازم در مورد احداث و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در بین عشایر را انجام داد.

کریمی به مزایای تجهیز و نصب آبگرمکن و حمام‌های خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان اشاره کرد و افزود: استفاده از انرژی‌های پاک، ارزان و تجدید پذیر، قابلیت حمل‌ونقل آسان تجهیزات، اثربخشی در معیشت عشایر با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن این نوع آبگرمکن‌ها، تعمیر و تجهیز سریع و سهل‌الوصول آبگرمکن‌ها توسط خود عشایر، بهره‌مندی تعداد 10 خانوار در طول روز از هر آبگرمکن، پیشگیری از تخریب مراتع و حفظ گونه‌های مرتعی ازجمله مزایای این طرح است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید