Iranian Agriculture News Agency

افتتاح دو زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای نخستین بار دو واحد زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای به مساحت 22 هزار مترمربع به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دو زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی بیان کرد: این طرح‌های گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه 570 تن و بااعتباری بالغ‌بر 950 میلیارد ریال تسهیلات و آورده شخصی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: این زنجیره‌ها شامل یک واحد هفت هزار مترمربعی و یک مجتمع 15 هزار مترمربعی است که هر دو طرح مجهز به بخش‌های تولید، سردخانه، سورت و بسته‌بندی هستند.

مؤیدی با اشاره به اینکه محصول تولیدی در این واحدها در حال حاضر خیار، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، گیاهان دارویی و صیفی است، گفت: با بهره‌برداری از این دو طرح تولیدی برای 40 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای 30 نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های دولت از احداث واحدهای گلخانه‌ای در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال دائمی، مهیا بودن شرایط صادرات و ارزآوری، روند توسعه گلخانه‌های بیضا در سالیان اخیر سیر صعودی داشته است.

این مقام مسئول اذعان داشت: شهرستان بیضا در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس به‌عنوان شهرستان پایلوت گلخانه‌ای معرفی شد.

در آئین افتتاح طرح‌های موصوف محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، خیراله پارسازاده فرماندار شهرستان بیضا و جمعی از مسئولین استانی و محلی حضور داشتند.

 

خبرنگار: شیدا اشتری نائینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید