Iranian Agriculture News Agency

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی در منطقه خشت و کنارتخته از توابع این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های بانوان کار آفرین کازرونی برگزار شده است.

به گفته وی؛ در شهرستان کازرون 15 بانوی کار آفرین توانمند در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که هرکدام در قالب طرح مشاغل خانگی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات اخذ کرده و برای حدود 10 تا 30 نفر در روستا ایجاد شغل کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تعداد زیادی غرفه شامل انواع محصولات فرآوری شده از خرما مانند شیرینی خانگی، میوه خشک، و سایر محصولات به نمایش گذاشته شد.

رشیدی با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده توسط زنان روستایی شهرستان کازرون طبیعی، ‌سالم و در بالاترین سطح کیفیت هستند، توضیح داد: مشاغل ایجاد شده توسط بانوان کار آفرین شامل تولید و بسته‌بندی انواع حلوای سنتی، تولید زعفران، پرورش قارچ خوراکی، تولید گل، تولید گیاهان دارویی، پخت انواع نان سنتی، پرورش زنبور عسل، بوقلمون، گاو شیری و مرغ بومی است.

وی افزود: انتظار می‌رود با برگزاری جلسات آموزشی و ارتباط با این بانوان توانمند توسعه و اشتغال کسب و کارهای جدید در آینده رونق بیشتری یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان و حمایت از زنان کارآفرین روستایی، می‌توان توسعه پایدار در روستاهای کشور ایجاد کرد.

photo9592377450

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید