Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

دو گلخانه سبزی و صیفی در بوانات به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات از افتتاح دو واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی به مساحت 14 هزار مترمربع در این شهرستان خبر داد.

دو گلخانه سبزی و صیفی در بوانات به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مجید صفری بیان کرد: گلخانه مربوط به شرکت گلخانه سازی نگین ایساتیس به مساحت 6 هزار مترمربع با پیش‌بینی تولید سالانه 100 تن فلفل دلمه‌ای و با سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ 60 میلیارد ریال راه اندازی شد.

به گفته وی؛ با فعالیت این واحد گلخانه‌ای برای 6 نفر به‌طور مستقیم و 9 نفر به‌صورت فصلی اشتغال ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی گلخانه به مالکیت سارا فارسی و به مساحت هشت هزار مترمربع، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در شهرستان بوانات هزینه شده است.

صفری گفت: این گلخانه با پیش‌بینی تولید ۳۰۰ تن خیار در سال، برای هشت نفر به‌طور مستقیم و ۱۲ نفر به‌صورت فصلی اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازه این گلخانه‌ها از جنس پلاستیک است، توضیح داد: افزایش راندمان آبیاری، تولید محصول باکیفیت، افزایش عملکرد در واحد سطح و اشتغال‌زایی از مزایای اجرای این طرح گلخانه‌ها در شهرستان بوانات است.

آیین افتتاح دو طرح گلخانه‌ای در شهرستان بوانات با حضور عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات، ابوالفضل زمانی فرد معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی زمانی فرماندار شهرستان بوانات، مجید صفری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و جمعی از مسئولین و مالکین طرح‌ها برگزار شد.

ایساتیس1

فارسی1

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید