Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

دو واحد گلخانه‌ای در آباده به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از افتتاح دو واحد گلخانه به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع در این شهرستان خبر داد.

 دو واحد گلخانه‌ای در آباده به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی امینی در آیین گشایش دو واحد گلخانه که به مناسبت گرامیداشت دهه پر فروغ فجر به بهره‌برداری رسیدند، گفت: واحدهای مذکور شامل گلخانه تولید نهال و نشاء و همچنین گل‌های زینتی و آپارتمانی هستند.

این مقام مسئول افزود: مساحت گلخانه تولید نهال و نشاء مرکبات و صیفی جات هزار و 300 مترمربع و تامین اعتبار آن به‌صورت سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ 10 میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال‌زایی چهار نفر را فراهم کرده است.         

امینی توضیح داد: در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یک واحد گلخانه‌ای دیگر به مساحت سه هزار و 200 مترمربع که به تولید گل‌های زینتی و آپارتمانی اختصاص دارد با هزینه کرد ۶0 میلیارد ریال به‌صورت 30 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی و 30 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دولتی در منطقه سیدان شهرستان آباده به بهره‌برداری رسید که با آغاز به کار این گلخانه برای 12 نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحدها علاوه بر مزایای احداث گلخانه شامل مصرف آب کمتر، رشد تولید و اشتغال‌زایی، بستر افزایش صادرات محصولات کشاورزی شهرستان آباده نیز فراهم خواهد شد.

آیین گشایش دو واحد گلخانه‌ای در شهرستان آباده با حضور فرهاد سعدی فرماندار این شهرستان، مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی، جمعی از روسای ادارات دولتی و مالکین پروژه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید