Iranian Agriculture News Agency

تخریب 92 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از شناسایی، توقف و تخریب ۹۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مستثنیات و ملی این شهرستان خبر داد.

تخریب 92 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی گفت: ساخت و سازهای مذکور در ماه‌های اخیر شناسایی و با صدور حکم قضایی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخریب و رفع تصرف شدند.

این مقام مسئول افزود: این تغییر کاربری‌ها در روستاهای شهرک فتح المبین و قلعه جو بخش مرکزی شهرستان داراب و در قالب دیوار کشی، احداث بنا، آلاچیق، استخر، محوطه سازی و باغشهری بوده است.

به گفته وی؛ با این عملیات در مجموع حدود 110هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی به چرخه تولید برگشت.

فتحی خاطرنشان کرد: عملیات تخریب این ساخت و سازها با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و به استناد مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و با همکاری دادستان شهرستان داراب، نیروی انتظامی، اداره منابع طبیعی، و سایر دستگاه های مرتبط توسط سه دستگاه لودر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، یادآور شد: مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای انجام هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی باید با مراجعه به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید