Iranian Agriculture News Agency

اتمام یک خط انتقال آب کشاورزی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: یک طرح انتقال آب با لوله‌گذاری پلی اتیلن با قطر 315 میلی‌متر و به طول هزار و 15 متر در روستای علی آباد قرق این شهرستان به پایان رسید و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

اتمام یک خط انتقال آب کشاورزی در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه پروژه لوله‌ گذاری در سال 1401 آغاز شد و بعد از گذشت حدود یک سال در اواخر دی‌ماه امسال به اتمام رسید، بیان کرد: پروژه مذکور با اعتباری بالغ‌بر 17 میلیارد و 900 میلیون ریال اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح انتقال آب با اعتبار 7.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، 8.4 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی و با مشارکت دو میلیارد ریالی مردم خیر این روستا تکمیل شد.

 مویدی با اذعان به اینکه این طرح در شهرستان بیضا اهمیت بالایی دارد، توضیح داد: پروژه انتقال آب روستای علی آباد قرق با عملیات حفر ترانشه کوه، گودبرداری، احداث دو منهول و یک مقسم و همچنین یک حوضچه آرامش احداث شد.

 به گفته وی این کانال ظرفیت انتقال 30 متر بر ثانیه آب را دارد و با این اقدام زیربنایی بالغ ‌بر 500 هکتار از اراضی زیر دست که شامل باغ و زراعت هستند، از چشمه ملوسجان مشروب می‌شوند.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با ساخت این کانال آبرسانی 100 خانواده روستایی از مزایای تامین آب در بخش کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید