Iranian Agriculture News Agency

تبادل دانش با تولیدکنندگان افزایش بهره‌وری را به همراه دارد

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، تبادل دانش و اطلاعات با تولیدکنندگان پیشرو را در افزایش تولید و بهره‌وری بخش کشاورزی موثر دانست.

تبادل دانش با تولیدکنندگان افزایش بهره‌وری را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، فرامک عزیزکریمی در کارگاه آموزشی اصلاح الگوی محصولات علوفه‌ای و بهره‌وری آب‌وخاک در استان فارس، بیان کرد: این دوره باهدف هم‌اندیشی و ارتقاء بهره‌وری از آب‌وخاک و منابع طبیعی با استفاده از توان تولیدکنندگان موفق کشور برگزار شد.

به گفته وی؛ این هم‌اندیشی و تبادل‌نظر علاوه بر بهره‌مندی ما از تجربیات استان فارس، تازه‌هایی را که ما در کشور مشاهده کردیم نیز در اختیار این استان قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نکته قابل‌توجه در این دوره آموزشی تغییر الگوی تولید و مصرف علوفه است، افزود: تجربیات این تولیدکننده برتر در تولید و مصرف علوفه در جیره غذایی دام و طیور و بهره‌وری از آب‌وخاک است به‌نحوی‌که علوفه در فصل پاییز و زمستان تولید شود تا کمترین میزان تبخیر آب را داشته باشد.

عزیز کریمی بابیان اینکه علوفه جزو مهم‌ترین نهاده‌ها در بحث امنیت غذایی کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات و دانش تولیدکنندگان برتر و با کمک همدیگر به افزایش تولید و بهره‌وری نائل شویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید