Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی اولین سامانه هواشناسی کشاورزی در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از استقرار و راه‌اندازی اولین سامانه هواشناسی کشاورزی با مدیریت هوشمند عوامل خسارت‌زا در باغ‌های پسته این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی اولین سامانه هواشناسی کشاورزی در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، هومان جلالی دو قزلو بیان کرد: با توجه به وجود عوامل خسارت زا و بلایای طبیعی نظیر سرمازدگی و آفات باغ‌های پسته، سامانه هواشناسی کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد ریال توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خریداری و در یکی از سایت‌های الگویی باغات پسته این شهرستان نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه پارامترهای فشار، رطوبت، جهت باد، تشعشع و میزان بارندگی را اندازه‌گیری می‌کند و زمان سرمازدگی، نیاز سرمایی و هشدار پیک مبارزه با آفات را تخمین زده و تا شعاع پنج کیلومتری از محل نصب می‌تواند سایر باغ‌ها را نیز پوشش دهد.

جلالی دو قزلو توضیح داد: نصب این دستگاه برای اولین بار در شهرستان سروستان نویدی برای باغداران است تا با دریافت اطلاعات دقیق هواشناسی از طریق این سامانه اقدامات پیشگیرانه‌ای به‌منظور مقابله با مخاطرات ازجمله سرمازدگی بهاره داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: سرمازدگی بهاره یکی از دغدغه‌های اصلی باغداران است که هرساله خسارت هنگفتی به محصولات باغی وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: این شهرستان با داشتن قریب به هفت هزار هکتار باغ پسته از قطب‌های مهم تولید پسته استان فارس محسوب شده و اقدامات پیشگیرانه و پیش‌آگاهی در کنترل مخاطرات سرمازدگی و آفات منجر به افزایش تولید در باغات پسته شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید