Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ٣۶ میلیون نشاء در گلخانه‌های داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از تولید بیش از ٣۶ میلیون نشاء در گلخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در این شهرستان دو واحد گلخانه تولید نشاء در سطح هشت هزار مترمربع وجود دارد که انواع نشاء سبزی و صیفی از جمله خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، کلم و بادمجان را تولید می‌کنند.

تولید بیش از ٣۶ میلیون نشاء در گلخانه‌های داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی سطح گلخانه‌های فعال شهرستان داراب را ٢٣ هکتار اعلام کرد و افزود: به‌منظور ارتقاء کیفیت نشاء محصولات گلخانه‌ای، یک واحد گلخانه مدرن و تمام مکانیزه در سطح ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

این مقام مسئول، مهم‌ترین مزایای کشت نشاء و نشاکاری را مصرف بذر کمتر، زودرسی محصول، امکان کنترل بهتر شرایط محیطی در مراحل مختلف تولید و همچنین امکان انتخاب گیاهان مقاوم و سالم برای کاشت و کاهش هزینه‌های تولید عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نشاء‌های تولیدی در این گلخانه‌ها علاوه بر تامین نیاز گلخانه‌داران شهرستان داراب به شهرهای هم‌جوار و استان‌های هرمزگان و کرمان نیز ارسال می‌‌شود.

فتحی توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیمی حال حاضر در شهرستان داراب، تغییر کشت از فضای باز به محیط گلخانه امری ضروری است و با توجه به گسترش گلخانه‌ها از جمله افزایش قیمت بذر و محدودیت نهاده‌های تولید، استفاده از نشاء به جای کشت مستقیم بذر مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید