Iranian Agriculture News Agency

امحاء 38 اصله پاجوش نخل آلوده به آفت سرخرطومی حنایی در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحاء 38 اصله پاجوش نخل آلوده به آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما که بدون رعایت ضوابط قرنطینه‌ای وارد این شهرستان شده بود خبر داد.

امحاء 38 اصله پاجوش نخل آلوده به آفت سرخرطومی حنایی در گراش

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن مرادی گفت: این پاجوش‌ها که توسط افراد سودجو از باغ‌های آلوده به آفت سرخرطومی حنایی خریداری‌شده بودند، قبل از توزیع غیرمجاز در سطح شهرستان گراش با همکاری نیروی انتظامی توقیف شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این عملیات با همکاری شهرداری شهرستان گراش و ردیابی و گشت کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و با هماهنگی قبلی که با دادستان شهرستان به‌منظور پیشگیری از آلودگی نخلستان‌های شهرستان شده بود، انجام شد.

مرادی ادامه داد: سوسک سرخرطومی حنایی یک آفت قرنطینه‌ای است که به‌صورت خاموش از تنه درختان تغذیه کرده و باعث خشک شدن و مرگ درختان خرما می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش؛ به باغداران توصیه کرد به‌منظور احداث نخلستان، پاجوش‌های موردنیاز خود را با هماهنگی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و از مراکز معتبر فروش نهال تهیه کنند و تأکید کرد؛ قبل از کشت به‌منظور رعایت اصول قرنطینه‌ای و ضدعفونی با کارشناس حفظ نباتات شهرستان هماهنگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید