Iranian Agriculture News Agency

صدور شناسنامه برای 450 باغ در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 450 واحد از باغات این شهرستان به مساحت هزار و 400 هکتار شناسنامه صادر شده است.

صدور شناسنامه برای 450 باغ در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی بیان کرد: سطحی معادل 47 هزار هکتار از اراضی شهرستان داراب به کشت محصولات باغی اختصاص یافته و شناسنامه دار کردن باغات جزو برنامه‌های اولویت دار این شهرستان است.

به گفته وی؛ هدف از این کار، مدیریت بهتر باغات از ابتدای دوره رشد تا برداشت محصول، تولید محصول سالم و در نهایت قابلیت رصد محصول ارائه شده در بازار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بازدید از باغات اطلاعات کاملی از باغ‌دار، مساحت باغ، نوع درختان کاشته شده، سال احداث، میزان و زمان سم‌پاشی و کودپاشی و همچنین سم مصرفی ثبت و در نهایت منجر به صدور شناسنامه برای باغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه دار کردن باغات با همکاری کارشناسان اتاق اصناف و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، افزود: پس از صدور شناسنامه یک پروانه فعالیت برای باغ‌دار صادر می‌شود که مانند جواز کسب برای دریافت تسهیلات به جای تضامین بانکی اعتبار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: از این پس ارائه هرگونه خدمات به عرصه‌های تولیدی زیر بخش باغبانی از جمله دریافت کودهای یارانه‌ای، تسهیلات باغی و دیگر موارد حمایتی در حوزه باغبانی صرفا با ارائه شناسنامه باغ انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید