Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید محصولات سالم و گواهی شده کشاورزی در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 گواهی محصول سالم و ارگانیک در این شهرستان صادر شده است.

افزایش تولید محصولات سالم و گواهی شده کشاورزی در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی گفت: این موارد شامل ۲۱ گواهی استاندارد تشویقی محصول سالم در سطحی حدود 148 هکتار، پنج گواهی محصول ارگانیک در سطح 860 هکتار و یک گواهی GAP  در سطح نیم هکتار در شهرستان داراب است.

به گفته وی؛ گواهی محصولات ارگانیک شامل گل محمدی، انگور، بادام و انجیر است و گواهی محصول سالم نیز برای صیفی جاتی مانند خیار و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای، فلفل دلمه‌ای رنگی گلخانه‌ای صادر می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میوه جاتی مانند پرتقال، نارنگی، انگور، انار و گل و گیاهان و سبزیجاتی از جمله گل محمدی، نعناع، ترخون، آویشن، مرزنجوش و زعفران نیز شامل دریافت گواهی محصول سالم می‌شوند.

فتحی بیان کرد: در کشت های زراعی، باغی و گلخانه‌ای سال جاری در شهرستان داراب میزان سه هزار و 652 تن محصول سالم و هزار و 750 تن محصول ارگانیک تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی را به‌عنوان برآیندی از کیفیت خاک، آب، نهاده‌ها، عملیات زراعی مناسب و با مدیریت صحیح و علمی، قابل دستیابی دانست که می‌تواند منجر به تولید محصولات گواهی شده شود.

شهرستان داراب با توجه به وسعت اراضی حاصلخیز و شرایط مطلوب و متنوع از جایگاه ویژه‌ای در استان فارس و کشور برخوردار است، به نحوی که در حال حاضر به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور مطرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید