Iranian Agriculture News Agency

ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه و اتاق اصناف

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور، از استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه صنفی و اتاق‌های اصناف کشاورزی خبر داد.

ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه و اتاق اصناف

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مسعود عدل طلب در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی در استان فارس، بیان کرد: اجرای این آیین‌نامه توسط هیات دولت به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران تعاون روستایی به‌عنوان متولیان این امر ابلاغ شده و استان فارس در این زمینه جزو استان‌های پیشرو کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای آیین‌نامه مذکور تاکید بیشتری بر وظیفه‌مندی مسئولین مربوطه است، افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی که حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل‌ها علی‌الخصوص نظام صنفی است گام برداریم.

عدل طلب، نظام صنفی را از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند و تاکنون یک میلیون و 400 هزار پروانه کسب در زمینه‌های مختلف کشاورزی صادر شده است.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: این تغییر ساختار از نظام صنفی به اتاق اصناف باعث رشد و ارتقاء این تشکل مردم نهاد خواهد شد و می‌تواند پل ارتباطی بین حاکمیت، مردم و کشاورزان باشد، علاوه بر این می‌تواند یک سند معتبر برای هویت بخشی به کشاورزان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید