Iranian Agriculture News Agency

خرید توافقی پنج هزار تن وش پنبه در داراب

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از خرید توافقی بیش از پنج هزار تن وش پنبه از پنبه کاران شهرستان داراب خبر داد.

خرید توافقی پنج هزار تن وش پنبه در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سیدکاظم موسوی با بیان اینکه خرید وش پنبه از مهرماه آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد، گفت: در راستای حمایت از کشاورزان پنبه‌کار قیمت خرید توافقی پنبه برای رقم یک 39 هزار تومان و برای پنبه یک سفید 36 هزار تومان تعیین شده و به آنها پرداخت می‌شود.

به گفته وی؛ هم‌زمان با خرید پنبه، تصفیه وش نیز در کارخانه پنبه شهرستان داراب و کارخانه پنبه طلای سفید شهرستان فسا در حال انجام است به طوری که تاکنون بیش از دو هزار و 800 تن پنبه در این کارخانجات تصفیه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت تعاونی پنبه کاران داراب با جلب مشارکت کشاورزان، به‌صورت قراردادی کشت پنبه را در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت پیگیری می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بالغ‌بر دو هزار و 600 هکتار کشت قراردادی پنبه با کشاورزان منعقد شده که طی این قرارداد تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به‌صورت اعتباری در اختیار آنها قرار داده شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس یادآور شد: اعتبار شرکت تعاونی پنبه کاران داراب در اختصاص نهاده‌ها از جمله بذر، سم و کود به کشاورزان در حدود 34 میلیارد تومان بوده که این امر بیانگر همدلی و حمایت این شرکت در زمینه افزایش بهره‌وری محصول پنبه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید