Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از پژوهشگر برتر ملی و استانی فارس

عضو هیات علمی بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس به‌عنوان پژوهشگر برتر ملی و استانی معرفی شد.

تجلیل از پژوهشگر برتر ملی و استانی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس، از سید مسعود سلیمان پور به‌عنوان پژوهشگر برتر حوزه علوم آبخیزداری در دو سطح ملی و استانی تجلیل شد.

وی مهم‌ترین دلیل کسب عنوان "پژوهشگر برتر ملیِ یافته محور" در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را انجام پژوهش‌های مؤثر در حل مشکلات بخش اجرا در بحث فرسایش خاک عنوان کرد.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده، شناسایی و معرفی پوشش گیاهی مناسب به‌منظور مهار فرسایش خاک است.

وی به اجرای دو پروژه در حوزه فرسایش آبی نیز اشاره کرد و گفت: کنترل و مهار انواع فرسایش‌های آبی و کاهش رسوب ناشی از آن‌ها و ارائه راه‌حل‌های مدیریت خطر فرونشست زمین از دیگر اقدامات تحقیقاتی بود که منجر به کسب عنوان پژوهشگر برتر ملی برای اینجانب شد.

چاپ بیش از ۳۰ مقاله تخصصی در مجله‌های معتبر داخلی و خارجی، اجرای ۶ پروژه تحقیقاتی ملی، تألیف کتاب و نگارش دستورالعمل و نشریه فنی و ترویجی و انتقال دانش در قالب برنامه‌های تلویزیونی ازجمله فعالیت‌های مهم این پژوهشگر برتر است.

سید مسعود سلیمان پور دارای مدرک دکتری علوم و مهندسی آبخیزداری با تخصص فرسایش و رسوب است و به‌عنوان جوان‌ترین دانشیار رشته تخصصی علوم و مهندسی آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به‌عنوان عضو هیات علمی این مرکز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید