Iranian Agriculture News Agency

آغاز شناسنامه دار شدن باغ‌های خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج از اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغ در سطح دو هزار و 350 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

آغاز شناسنامه دار شدن باغ‌های خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی علی پور بیان کرد: تاکنون 800 هکتار از باغات شهرستان خنج شناسنامه دار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زراعی جاری برای تمامی باغ‌های منطقه شناسنامه صادر شود.

وی اضافه کرد: این طرح در راستای تولید محصول سالم و مدیریت باغ‌ها در حال اجرا است و باغداران برای عرضه و صادرات محصولات باغی خود ملزم به ارائه شناسنامه باغ و کد شناسه محصول هستند.

علی پور توضیح داد: باغداران عزیز با ارائه شناسنامه باغ علاوه بر دریافت کودهای یارانه‌ای می‌توانند از دیگر مزایای طرح شناسنامه دار کردن باغات از جمله دریافت تسهیلات و ادوات مکانیزه کشاورزی نیز بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول افزود: در شناسنامه باغات، تمام مشخصات باغ اعم از نام و نام خانوادگی باغدار، نوع محصول، محل طرح، مساحت باغ، تعداد درختان، مقدار و نوع سموم و کود مورد استفاده قید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: حدود 450 هکتار از باغ‌های این شهرستان به تولید مرکبات اختصاص دارد و هزار و 900 هکتار آن نیز نخلستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید