Iranian Agriculture News Agency

صدور اولین پروانه کسب کشاورزی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از صدور نخستین پروانه کسب کشاورزی از طریق سامانه "سبک (sabak)" اتاق اصناف کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صدور اولین پروانه کسب کشاورزی در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: در اوایل آذرماه سال جاری نخستین اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی در بین هشت شهرستان جدیدالتأسیس استان فارس، در بیضا راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف این شهرستان متشکل از دو اتحادیه صنفی زراعت، باغبانی و منابع طبیعی و اتحادیه دام و طیور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در این شهرستان بالغ‌بر 12 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی وجود دارند که از این تعداد تاکنون دو زار و 500 نفر، عضو اتحادیه‌های کشاورزی هستند.

 به گفته وی؛ اتاق اصناف امکان صدور شناسنامه باغ و پروانه کسب کشاورزی در 660 کد شغلی زیر بخش حوزه کشاورزی را دارد.

مویدی خاطرنشان کرد: پروانه کسب کشاورزی توسط اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، پس از اخذ مدارک و مستندات شغلی و حرفه‌ای و بررسی میدانی از واحد صنفی صادر می‌شود و با عنایت به صحت اعتبار آن در موارد لزوم می‌تواند مورد استناد در تمام مراجع قانونی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: عمده اهدافی که در اتاق اصناف دنبال می‌شود، ساماندهی، سازمان‌دهی و درنهایت دفاع از اصناف کشاورزی و حمایت از حقوق کشاورزان در سطوح بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد و دارایی است، توضیح داد: به‌زودی بااتصال سامانه "سبک" به درگاه ملی مجوزها، دریافت خدمات دولتی توسط کشاورزان بر اساس اصالتشان در این سامانه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید