Iranian Agriculture News Agency

مدیر غله و خدمات بازرگانی فارس:

مزایای کشاورزی قراردادی ابلاغ شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس از ابلاغ مزایای کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: کمک هزینه حمل محصول خریداری شده و بیمه فراگیر محصولات از جمله مزایای اجرای این قرارداد است.

مزایای کشاورزی قراردادی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی جمالی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: بهره‌بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی کنند، ضمن بهره‌مندی از 20 درصد تخفیف بیمه محصول، کمک‌هزینه حمل محصول به مراکز خرید را نیز دریافت می‌کنند.

به گفته وی؛ به ازای هر یک‌تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، مبلغ 150 هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه زمان ثبت‌نام و شرکت در این طرح ملی از 11 آذرماه لغایت پایان دی‌ماه است، افزود: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز خدمات کشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرس https://cfis.ir و یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه مذکور قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد کنند.

جمالی، به مزایای ثبت‌نام الکترونیکی کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت‌نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت‌احوال، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در این سامانه لحاظ شده تا کشاورزان عزیز در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس توضیح داد: در سال زراعی جاری هدف‌گذاری ابلاغ‌شده برای کشت قراردادی محصولات گندم، کلزا و گلرنگ شامل 198 هزار هکتار کشت آبی و 72 هزار و 500 هکتار کشت دیم است.

این مقام مسئول یادآور شد: به دنبال تأمین اعتبارات لازم برای ارائه سایر خدمات و نیازهای کشاورزان هستیم ازجمله آماده‌سازی زمین کشاورزی و کمک به تأمین نهاده، انجام آزمایش‌های خاک، آب و گیاه، آموزش‌های موردنیاز کشاورزان و همچنین مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهان که در صورت تحقق، تولید محصول سالم و تأمین امنیت غذایی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید