Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 430 هزار تن مرکبات در باغ های جهرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از آغاز عملیات برداشت مرکبات از سطح 16 هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 430 هزار تن محصول از باغات تولید و روانه بازار مصرف شود.

تولید بیش از 430 هزار تن مرکبات در باغ های جهرم

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن زمانی بیان کرد: عملیات برداشت مرکبات از اوایل مردادماه با برداشت لیموترش رقم پرشین آغاز شد و تا فروردین‌ماه سال آینده با برداشت پرتقال والنسیا پایان می‌یابد.

به گفته وی؛ مرکبات تولیدی شهرستان جهرم شامل؛ لیمو پرشین، لیمو لیسبون، لیمو آب، لیموشیرین، پرتقال ناول، پرتقال محلی، پرتقال والنسیا، نارنج، گریپ‌فروت و... است.

این مسئول از کسب مقام اول کشور در تولید لیموترش و لیموشیرین در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: این جایگاه، دریچه بازار صادرات را بر عرصه کشاورزی این شهرستان بازکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: در فصل برداشت مرکبات 165 واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی محصول در شهرستان جهرم فعال‌ هستند و 15 سردخانه به‌منظور نگهداری مرکبات مرغوت و تعدیل بازار برای مصرف شب عید در نظر گرفته‌شده است.

زمانی یادآور شد: محصولات تولیدی علاوه بر ارسال به بازارهای سراسر کشور، پس از ضدعفونی و بسته‌بندی به کشورهای اتحادیه اوراسیا ازجمله؛ روسیه، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ازبکستان، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید