Iranian Agriculture News Agency

عملیات احیاء قنات در بیضاء آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء از آغاز عملیات احیاء و مرمت قنات روستای بوزنجان سفلی با مشارکت جهاد کشاورزی و قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه این شهرستان خبر داد.

عملیات احیاء قنات در بیضاء آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی با اشاره به لزوم مرمت و لایروبی قنات‌ها در بهبود تأمین آب بخش کشاورزی، گفت: این قنات بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال به طول 180 متر با شناسایی، تخلیه کامل و مقاوم‌سازی 9 حلقه میله چاه در حال بازسازی است.

به گفته وی؛ با اجرای این پروژه میزان دبی قنات 40 درصد افزایش خواهد داشت و بالغ‌بر 40 هکتار از باغ‌ها و اراضی کشاورزی روستای مذکور به چرخه تولید بازمی‌گردد.

مؤیدی خاطرنشان کرد: این قنات پیش‌ازاین به دلیل عدم نگهداری مناسب از سوی بهره‌برداران، عدم رعایت حریم قنات و بلایای طبیعی مانند سیل به‌طور کامل از بین رفته بود.

این مقام مسئول بابیان اینکه احیای قنات‌ها در مقایسه با روش‌های دیگر تأمین آب، با هزینه کمتری انجام می‌شود، افزود: احیاء قنات هیچ‌گونه خسارتی به منابع آب زیرزمینی وارد نمی‌کند.

او اظهار امیدواری کرد: با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبار به پروژه‌های احیاء و مرمت قنوات و تعامل و مشارکت بسیج سازندگی در این خصوص، جهش قابل‌توجهی در اجرای پروژه‌های فنی و زیربنایی حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید