Iranian Agriculture News Agency

دریافت شناسنامه سلامت برای فلفل دلمه‌ای سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اخذ شناسنامه سلامت برای محصول فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای این شهرستان در سطح پنج هزار مترمربع خبر داد.

دریافت شناسنامه سلامت برای فلفل دلمه‌ای سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، هومان جلالی دو قزلو بابیان اینکه این گلخانه در منطقه قلات شهرستان سروستان قرار دارد، افزود: تاکنون 20 کد شناسه "QR-code" برای محصول تولیدشده در این گلخانه اخذشده و تا زمان برداشت محصول نیز ادامه دارد.

به گفته وی؛ اخذ کد شناسه به‌عنوان شناسنامه سلامت محصول تولیدی به‌منظور فروش در بازار مصرف ضروری است و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی باید نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت این کد از طریق سامانه سماک و سانکا اقدام کنند تا در زمان برداشت محصول با مشکل روبرو نشده و بتوانند کد شناسه دریافتی را روی محصول تولیدی الصاق کنند.

جلالی دو قزلو با اشاره به اینکه مجوز صادرات نیز تنها به محصولات دارای شناسنامه سلامت اعطا خواهد شد، اضافه کرد: بهره‌برداران و باغداران جهت دریافت اطلاعات بیشتر به واحد حفظ نباتات در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارتقاء شاخص‌های سلامت با شناسه دار کردن محصولات کشاورزی محقق می‌شود و در این فرآیند مزارع و باغ‌ها در مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت و عرضه به بازار تحت نظارت فنی کارشناسان گیاه‌پزشکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید