Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی:

جهاد کشاورزی فارس با 84 هزار نفر روز آموزش؛ برتر کشوری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی این سازمان رتبه یک کشور را در سال 1401 کسب کرده است، گفت: در سال مورد ارزیابی این سازمان 2134 فعالیت آموزشی ترویجی به مقدار 84 هزار نفر روز آموزش بهره بردارن در بخش های مختلف کشاورزی اجرا کرده است.

جهاد کشاورزی فارس با 84 هزار نفر روز آموزش؛ برتر کشوری

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مجتبی دهقان پور در تشریح فعالیت‌های آموزشی ترویجی و توانمندسازی امتیازآور این سازمان در طول سال گذشته بیان کرد: اجرای 405 دوره مهارتی کوتاه‌مدت به میزان 40 هزار نفر روز برای هفت هزار و 516 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی همراه با صدور گواهینامه مهارت از شاخصه‌های کسب رتبه برتری بود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه انتخاب 283 نفر نمونه بخش کشاورزی درسطح 37 شهرستان استان فارس و انتخاب و معرفی 74 نفر از برترین‌های بخش کشاورزی در سطح استان و هفت نمونه در سطح ملی یکی دیگر از فعالیت‌های ارزیابی‌شده بوده است، افزود: این برنامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه ترویج به شمار می‌آید.

دهقان پور؛ به توانمندسازی زنان روستایی با اجرای 255 سایت بهبود تغذیه سالم و باغچه‌های سلامت خانگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری دوره‌های توانمندسازی  امور زنان روستایی و عشایری جمعاً به میزان بیش از 28 هزار نفر روز نیز به‌عنوان بخشی دیگر از ملاک‌های موردبررسی اشاره کرد.

وی به تولید و پخش 45 برنامه تلویزیونی سلام کشاورز از شبکه استانی فارس به مدت 1350 دقیقه پخش و بازپخش، تولید 6 فیلم کوتاه ترویجی به مدت 25 دقیقه و انتشار در شبکه‌های اجتماعی،  ارسال پیامک‌های ترویجی به 100 هزار نفر از بهره‌برداران و تجهیز، تعمیر و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی در سطح استان از اعتبارات استانی به تعداد 73 مرکز و از اعتبارات نفت و گاز به تعداد 16 مرکز نیز پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بابیان اینکه به‌منظور افزایش نفوذ دانش در عرصه‌های بخش کشاورزی این استان، طرح دانش‌بنیان کردن کشاورزی از مهرماه سال 1401 با حضور تمامی زی نقشان بخش کشاورزی به اجرا درآمدهاست، افزود: با اجرای این طرح، برنامه محوری تعاملی در فعالیت‌های آموزشی ترویجی در دستور کار قرار گرفت که نقش بسزایی در شکوفایی بخش کشاورزی بر عهده دارد.

دهقان پور به ساماندهی گروه‌های چند رشته‌ای محققان برای تسریع تبادل دانش در مناطق نسبتاً همگن اقلیمی استان فارس که از الگوی کشت نزدیک به هم برخوردار هستند نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام تعامل بین مروج و محقق را در سال گذشته بهبود بخشید.

وی افزود: از سوی دیگر هم‌افزایی بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکل‌ها، گروه‌های کارشناسان خبره و محققین موضوعی به جریان نفوذ دانش و حل مسئله و بهبود بخشی به شرایط موجود، کمک شایانی کرده است.

 دهقان پور ضمن عرض تبریک به کشاورزان و تولیدکنندگان خردمند بخش کشاورزی استان فارس که با شرکت در فعالیت‌های ترویجی در مسیر تبادل دانش و پیشرفت و توسعه کشاورزی گام برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: باید از زحمات مروجان، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی که با توکل به خداوند بزرگ در حفظ امنیت غذایی و خودکفایی  می‌کوشند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید