Iranian Agriculture News Agency

نخستین جشنواره گردشگری عشایر در شیراز افتتاح شد

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر در مقابل مجموعه حافظیه شیراز افتتاح شده است و به مدت پنج روز و با حضور عشایر پنج استان کشور فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

نخستین جشنواره گردشگری عشایر در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالحمید کریمی بابیان اینکه نمایشگاه مذکور با حضور معاون وزیر گردشگری افتتاح و در راستای ارائه توانمندی‌های عشایر درزمینه‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع‌دستی و تولیدات مختلف برگزارشده است؛ افزود: عشایر استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خوزستان، چهارمحال بختیاری در این نمایشگاه حضور دارند.

این مقام مسئول بابیان اینکه استان فارس به علت حضور اقوام و طوایف مختلف، به رنگین‌کمان اقوام در کشور شناخته می‌شود و از سوی دیگر با داشتن جمعیت بالای عشایر یکی از قطب‌های عشایری کشور است، بیان کرد: این استان در موضوعات فرهنگ، آداب‌ورسوم از قابلیت‌های بی‌شماری برخوردار است.

وی با اذعان به اینکه زندگی عشایر فارس آمیخته با کوچ قشلاقی و ییلاقی است، خاطرنشان کرد: زندگی عشایر درزمینه گردشگری جذابیت‌هایی دارد که باید از این فرصت در جهت رشد گردشگری عشایر و کمک به اقتصاد پایدار آن‌ها بهره برد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به سیاست‌های سازمان امور عشایر به‌عنوان متولی امور عشایر کشور گفت: یکی از سیاست‌های اقتصادمحور سازمان، ایجاد میزهای چهارگانه گردشگری و بومگردی، زنجیره تولید گوشت قرمز، صنایع‌دستی و گیاهان دارویی است.

به گفته وی؛ میز ملی گردشگری کشور با همکاری اداره کل امور عشایر و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اقدام به برگزاری این نمایشگاه باهدف شناسایی فعالان حوزه گردشگری و ایجاد مسیر مشخص برای تعاملات بیشتر با این فعالان کرده است.

کریمی یادآور شد: این جشنواره با محورهای از عشایر تا گردشگری، کارگاه‌ها و آموزش‌های گردشگری عشایر، صنایع‌دستی عشایر، عشایر و محیط‌زیست، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، آموزش و شناسایی فعالان عشایر و رونمایی از پکیج‌های تور گردانی عشایر برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید