Iranian Agriculture News Agency

تخریب 30 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در بیضاء

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء از قلع و قمع 30 بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای ملوسجان این شهرستان با دستور قضایی خبر داد.

تخریب 30 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در بیضاء

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی بیان کرد: با اجرای این حکم 37 هزار و 500 مترمربع از اراضی زراعی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.

به گفته وی؛ تعداد 28 فقره از این ساخت و سازها به مساحت 35 هزار مترمربع با اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و دو فقره نیز به مساحت دو هزار و 500 مترمربع با اجرای احکام ماده 3 این قانون قلع و قمع شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این موارد شامل 16 مورد دیوارکشی، 6 مورد ساختمان سازی و 10 مورد شالوده و پی کنی غیرمجاز بود که با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی اقدام به تخریب آن‌ها شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت ‌و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، ادامه داد: برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن شرایط زمین و کلاس خاک منطقه و سایر موارد ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید