Iranian Agriculture News Agency

کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت گندم در هشت هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت گندم در فیروزآباد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب کوهکن با اشاره به اینکه رعایت تاریخ کاشت مناسب در رشد و تولید بهینه گیاهان زراعی بسیار مهم است، گفت: کشت گندم در شهرستان فیروزآباد از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 750 تن بذر گندم گواهی شده خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: بذور توزیع شده شامل 640 تن بذر گندم آبی از ارقام سیروان، چمران 2، تیرگان، ترابی، برات، طلایی، تابان، جلال، پایا و 110 تن بذر گندم دیم شامل ارقام کوهدشت، قابوس، ساورز و کریم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استفاده از بذرهای گواهی شده بر افزایش عملکرد محصول اثر گذار است، خاطرنشان کرد: گندم کاران برای تولید بهتر محصول باید تناوب زراعی، عمق کاشت مناسب، تراکم بذور، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را مدنظر داشته باشند.

به گفته وی؛ مابقی بذور مورد استفاده به‌صورت خود مصرفی و بعد از ضدعفونی شدن با قارچ کش‌های مناسب زیر نظر کارشناسان تامین می‌شوند.

کوهکن اضافه کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و عملکرد مطلوب از نتایج رعایت تاریخ کاشت مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد تاکید کرد: کشاورزان با توجه به احتمال وقوع مخاطرات طبیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید