Iranian Agriculture News Agency

شناسایی نخیلات آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی در جویم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویم گفت: متاسفانه برای اولین بار در مهرماه گذشته تعداد 12 اصله نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در یکی از باغ‌های این شهرستان شناسایی شد.

شناسایی نخیلات آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی در جویم

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسین وطن دوست بیان کرد: با توجه به شدت آلودگی تعداد دو اصله نخل آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان جویم امحاء و تعداد 10 اصله‌ی دیگر توسط فرد ماهر تیمار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 380 هکتار از باغ‌های شهرستان جویم به نخیلات اختصاص دارد، توضیح داد: کار پایش میدانی این نخیلات توسط نیروی ماهر تجربی و کارشناسان جهاد کشاورزی آغاز و تا کنون در سطحی بیش از 70 هکتار انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه ردیابی آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما از طریق نصب تله‌های فرمونی در نخلستان‌های شهرستان جویم نیز مد نظر است، افزود: تا کنون این نوع از تله‌ها در بیش از 9 باغ در مناطق مختلف شهرستان نصب شده است.

وی با بیان اینکه ردیابی مستمر آفت مذکور در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است، اضافه کرد: توصیه‌های لازم در خصوص آفت سرخرطومی حنایی در قالب برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی، نصب بنر و اطلاع‌رسانی‌های عمومی انجام شده است.

وطن دوست با تاکید بر اینکه نقل و انتقال پاجوش آلوده به سرخرطومی حنایی مهم‌ترین عامل گسترش این آفت به شمار می‌آید، افزود: باغداران محترم به طور ویژه از نقل و انتقال هرگونه پاجوش نخل بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید