Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر فارس:

عشایر کوچ رو به‌عنوان کم برخوردار قلمداد شوند

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: درخواست می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه کشور عشایر کوچ رو را صرف نظر از هر مکانی که استقرار دارند جزو مناطق کم برخوردار تلقی کنند تا امکان بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

عشایر کوچ رو به‌عنوان کم برخوردار قلمداد شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالحمید کریمی که در نشست هم‌اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری با حضور جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای سخن می‌گفت، افزود: امروزه تأمین آب برای جامعه عشایری از دیگر موضوعات اساسی است.

این مقام مسئول بیان کرد: برای آب‌رسانی به عشایر یکی از ضروری‌ترین موضوعات توجه به راه‌های عشایری است که حل‌وفصل مشکلات این حوزه نیازمند هزینه‌های بالایی همچون تعمیر و بازگشایی راه‌ها است که اعتبارات اداره کل امور عشایر استان فارس کفاف رفع کامل این مشکلات را نمی‌دهد.

به گفته وی؛ از دیگر مشکلات حوزه عشایری محدودیت منابع برداشت آب، هزینه‌های بالای آب‌رسانی سیار، عدم مجوز جذب راننده و مشکلات برای پلاک گذاری تانکرهای خریداری‌شده و عدم تخصیص خرید مابقی کامیون‌های تانکر آب‌رسانی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان فارس است که نیازمند مساعدت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت است.

در حاشیه برگزاری این نشست در مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابالفضل (ع) قشقایی‌های شیراز که جمعی از معتمدین، فرهیختگان و فعالین فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایری نیز حضور داشتند، تنی چند از شعرای قشقایی استان فارس به زبان‌های ترکی و فارسی در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه سروده‌های خود را به سمع و نظر حاضرین رساندند و یاد و نام شهدای مظلوم غزه و قدس را گرامی داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید