Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر خبر داد:

کوچ پاییزه 27 هزار خانوار عشایری در فارس

مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به در پیش بودن ماه‌های سرد سال و آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان گفت: کوچ 27 هزار خانوار عشایری کوچ رو این استان با جمعیت قریب به 150 هزار نفری در حال انجام است.

کوچ پاییزه 27 هزار خانوار عشایری در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالحمید کریمی بیان کرد: در کوچ پاییزه عشایر این استان از مناطق شمالی عمدتا به مناطق جنوبی و مراتع قشلاقی خود در شهرستان‌های قیر و کارزین، فراشبند، کازرون، خنج، جهرم، لارستان، داراب و زرین دشت کوچ می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه خدمات و پشتیبانی به عشایر کوچ رو از وظایف سازمانی اداره کل امور عشایر است، افزود: اقداماتی همچون مرمت راه‌های عشایری، استقرار اکیپ‌های آبرسانی سیار، ذخیره سوخت مورد نیاز عشایر و تامین امنیت با کمک نیروی انتظامی انجام شده است.

کریمی با اذعان به اینکه کوچ پاییزه عشایر استان فارس در روزهای گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ورود عشایر به مراتع قشلاقی این استان از تاریخ 15 آبان ماه سال جاری تعیین شده است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ضمن اشاره به وسعت و تنوع اقلیمی این استان پهناور گفت: این استان با سهم 12 درصدی از جمعیت عشایر ایران اسلامی به‌عنوان قطب عشایر کشور قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید