Iranian Agriculture News Agency

کشت کاکتوس آپونتیا برای اولین بار در بیضاء

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء از کاشت آزمایشی گیاه کاکتوس آپونتیا در سطح دو هزار مترمربع از اراضی این شهرستان خبر داد.

کشت کاکتوس آپونتیا برای اولین بار در بیضاء

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی بابیان اینکه یک کشاورز پیشرو در روستای هفتنجان شهرستان بیضا برای اولین بار اقدام به کاشت این گیاه کرده است، گفت: کشت کاکتوس آپونتیا در اوایل آبان ماه انجام شد و زمان موردنیاز برای برگ دهی و تولید میوه از آن دو سال پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاکتوس آپونتیا به دو روش قلمه‌زنی و بذر تکثیر می‌شود، افزود: در این مزرعه بیش از 800 قلمه ریشه‌دار شده شامل 400 بوته رقم انگلمایی و 400 بوته رقم کمپرسا کاشته شده است.  

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت شدید منابع آب و اهمیت تغییر الگوی کشت، این گیاه کم آب بر و متحمل به خشکی با سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار مشروب می‌شود.

مؤیدی ادامه داد: این محصول در خاک‌های فقیر و بدترین آب‌وهوا قادر به رشد است و علاوه بر تولید میوه ارگانیک و تأمین علوفه دام، در صنایع تبدیلی و غذایی، داروسازی، تولید چرم، مواد آرایشی و بهداشتی و تولید رنگدانه نیز کاربرد دارد.  

از مزایای کشت گیاه آپونتیا می‌توان به ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار، بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک و حذف کانون‌های ریز گرد و توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید