Iranian Agriculture News Agency

فارس در رتبه سوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

در همایش ملی برنامه‌ریزی توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در سبزوار، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به دلیل کسب رتبه سوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در بین استان‌های کشور تقدیر شد.

فارس در رتبه سوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس در این همایش که با حضور  سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور برگزار شده بود از علی فلاحی مدیر امور شیلات و آبزیان فارس با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان فارس با تاکید بر اینکه این استان در بین تمامی استان‌های کشور در حوزه ماهیان خاویاری حائز رتبه سوم و در بین استان‌های غیر ساحلی در جایگاه نخست است، گفت: پرورش و تولید ماهیان خاویاری برند شیلات کشور است از این رو این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فلاحی با اذعان به اینکه سال گذشته 18 هزار و 500 کیلوگرم خاویار و چهار هزار و 600 تن گوشت ماهیان خاویاری در کشور تولید شده است، بیان کرد: سهم استان فارس از این میزان استحصال و تولید بیش از هزار و 700 کیلوگرم خاویار و 191 تن گوشت بوده است که ارزآوری قابل توجهی برای استان و کشور به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار بوده و می‌تواند در گستره‌های تولید و اقلیم متفاوت و مختلف، با استفاده از الگوهای متنوع تولید، کانون‌های مولدی ایجاد کند، افزود: این امر ضمن کمک به معیشت خانواده‌ها به پایداری تولید کشاورزی نیز کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آب یک‌بار مصرف نیست و باید در چرخه تولید محصولات متنوع بچرخد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آبزی‌پروری در مزارع کشاورزی در دستور کار قرار دارد تا ضمن غنی‌سازی آب کشاورزی، بهره‌وری آب را در تولید کشاورزی بالا ببریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید