Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس جهاد کشاورزی فارس به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پیامی ضمن عرض تبریک و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، بر ضرورت اجرای الزامات و اقدامات پدافند غیرعامل، برای کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری بخش کشاورزی، در برابر تهدیدات، تاکید کرد.

پیام رئیس جهاد کشاورزی فارس به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مشروح پیام مجتبی دهقان پور به شرح زیر است.

《بسمه تعالی

«ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید»

پدافند غیر عامل شاخه ای از مدیریت بحران است که اساسا روی مدیریت پیش از بحران متمرکز شده است و به نوعی از دفاع اشاره دارد که وابسته به تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی نمی باشد. پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی مؤثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران برای رسیدن به رشد، پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار قلمداد می شود.

بخش کشاورزی وظیفه اصلی امنیت غذایی کشور را به عهده داشته و همواره با چالش ها و تهدیدات مختلف همراه بوده است از این رو اجرای الزامات و اقدامات پدافند غیر عامل می تواند نقش اساسی برای کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری در برابر تهدیدات و کاهش تبعات ناشی از آن را ایفاء نماید و  به عنوان یکی از برنامه های امنیت ملی به منظور رسیدن به خودکفایی و حمایت از تولید داخلی کشور از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است.

 امروز که دشمنان با تمامی ابزار ها و تهدیدات خود، ملت و دولت ما را نشانه گرفته اند، پدافند غیرعامل یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیز ترین روش ها برای دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان از خود است؛ پدافند غیرعامل از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه ساز توسعه متوازن و پایدار  بوده و از عوامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توجه به شعار امسال «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی)، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از فرصت ارزشمندی که برای فرهنگ سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای مسئولین، کارکنان و تمامی اقشار مختلف جامعه به دست آمده استقبال می نماید.

اینجانب با عرض تبریک هفته پدافند غیر عامل به عموم مردم جامعه و به خصوص تمامی مدیران و کارکنان خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که وظیفه حفظ و صیانت از امنیت غذایی جامعه را بر عهده دار می باشند، توفیق روز افزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیاده سازی اصول پدافند غیر عامل از خداوند منان خواستارم.

                                      مجتبی دهقان پور                                                            

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس》       

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید