Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۵۰۰ نفر روز آموزش کشاورزی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی به میزان ۵۰۰ نفر روز در سال جاری تا کنون خبر داد.

اجرای ۵۰۰ نفر روز آموزش کشاورزی در ارسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، غلامعباس زارعی فر با اشاره به‌ضرورت تدوین برنامه‌های آموزشی بر اساس نوع محصولات تولیدی و شرایط اقلیمی هر شهرستان گفت: در این برنامه‌های آموزشی و ترویجی ۳۷۰ نفر مرد و ۱۳۰ نفر زن از شهرستان ارسنجان شرکت کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: آموزش بهره‌برداران حلقه بنیادین زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی است و آموزش‌های مهارتی توأم با آموزش‌های نظری، افزایش ضریب نفوذ دانش و بهبود عملکرد در واحدهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت باغات انار، کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های انار، ترویج کشت قراردادی  و پشته‌ای در گندم، پرورش زنبورعسل و پرورش قارچ‌های خوراکی، مبارزه با آفات و علف‌های هرز در اراضی زراعی و باغی و تغذیه گیاهی  و همچنین بیمه محصولات کشاورزی از مهم‌ترین عناوین دوره‌های آموزشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان در این دوره‌ها از شیوه‌های آموزشی ترویجی نظیر کارگاه‌های ترویجی، کلاس‌های آموزشی، بازدید ترویجی، مزرعه نمایشی و واحد الگویی بهره گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید