Iranian Agriculture News Agency

برداشت 22 هزار تن انار از باغ های مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز عملیات برداشت انار از سطح 900 هکتار از باغ های مثمر این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 22 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

برداشت 22 هزار تن انار از باغ های مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان با بیان اینکه ارقام تولید شده انار شامل شیرین شهوار و میخوش فاروق می باشد، افزود: در سال های اخیر توسعه باغات با ارقام رباب و ملس با توجه به بازارپسندی بیشتر و عملکرد بهتر آنها در حال افزایش است.

به گفته وی؛ عمده باغ های انار شهرستان مرودشت در مناطق سیدان و فاروق واقع شده اند که انار فاروق از محبوبیت بالایی در سطح شهرستان و شهرهای همجوار برخوردار می باشد و هرساله جشنواره انار در شهر فاروق برگزار می گردد.

امیریان، به مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های انار شهرستان مرودشت نیز پرداخت و گفت: مبارزه با این آفت در سطح 600 هکتار از باغ های انار با نصب تله های فرمونی و تله های جلب کننده تغذیه ای انجام می شود.

او تصریح کرد: به منظور حصول نتیجه بهتر باید مبارزه در زمان مناسب و به صورت همگانی علیه این آفت صورت گیرد و میوه های آسیب دیده جمع آوری شده و در عمق نیم متری زمین دفن شوند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید