Iranian Agriculture News Agency

توسعه کاشت گندم با بذور گواهی شده در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 درصد از مزارع گندم این شهرستان در سال جاری با بذور گواهی شده از ارقام برات، سارنگ و سیروان کشت شود.

توسعه کاشت گندم با بذور گواهی شده در خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی علی پور بیان کرد: تاکنون هزار و 125 تن بذور گواهی شده به این شهرستان تخصیص یافته که 125 تن از آن در بین کشاورزان توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 10 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: با توجه به سهم 20 درصدی مزارع گندم در استفاده از بذور خودمصرفی، کشاورزان نسبت به بوجاری و ضدعفوفی بذر با سموم قارچ کش اقدام کنند.

وی به اقدامات مؤثر در افزایش بهره‌وری در مزارع گندم اشاره کرد و گفت: تهیه بستر مناسب با دانه بندی صحیح خاک، تسطیح اراضی، استفاده از بذور گواهی شده و میزان مناسب بذر از جمله مواردی است که به افزایش تولید در واحد سطح منجر می‌شود.

علی پور یادآور شد: استفاده از دستگاه‌های کودکار و بذرکار، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی، بهره‌گیری از کف کارها در اراضی دارای آب و خاک شور، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و استفاده از محلول‌پاشی با عناصر ریزمغذی نیز از دیگر مواردی است که باید در زراعت گندم مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید