Iranian Agriculture News Agency

افزایش 12 درصدی تولید گندم دیم در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از افزایش 12 درصدی تولید گندم در دیمزارهای تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان در سال زراعی گذشته خبر داد.

افزایش 12 درصدی تولید گندم دیم در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی گفت: از دیگر موفقیت‌های طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان کازرون در سال زراعی قبل می‌توان به سطح پنج هزار و 684 هکتاری پوشش بیمه کشاورزی محصولات دیم این شهرستان اشاره کرد.

این مقام مسئول به جذب ادوات کارنده دیم از طریق حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزایش نظارت بر روند تولید محصولات و افزایش فعالیت ترویجی آموزشی در قالب اجرای طرح مذکور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 15 نفر کارشناس پهنه از مراکز جهاد کشاورزی در طرح مشارکت و بر اراضی تحت پوشش نظارت داشتند.

وی با اذعان به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها در سال جاری نیز در بیش از 29 هزار هکتار از شهرستان کازرون به اجرا درخواهد آمد، گفت: امسال علاوه بر 14 نفر کارشناس پهنه‌های تولیدی این شهرستان حدود هفت نفر کارشناس عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس به‌عنوان بخش خصوصی در اجرای طرح مشارکت خواهند داشت.

وی بابیان اینکه این طرح در قالب مشارکت فعال ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) و با سه رویکرد مهم تأمین امنیت غذایی، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال و ماندگاری روستاییان به مرحله اجرا در آمده است، گفت: توسعه کشاورزی حفاظتی، رعایت تناوب زراعی و الگوی کشت، حفظ بقایای گیاهی و ارتقاء درجه مکانیزاسیون ازجمله اولویت‌های این طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید