Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 8000 تن بادام در باغ‌های اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: عملیات برداشت بادام از قطب تولید این محصول در استان فارس آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود از سطح 13 هزار هکتار باغ‌های مثمر این شهرستان بیش از هشت هزار و 202 تن محصول تولید شود.

تولید بیش از 8000 تن بادام در باغ‌های اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ارسلان صالحی با اشاره به اینکه برداشت بادام از اواسط شهریورماه آغازشده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، بیان کرد: عمده ارقام بادام تولیدی در شهرستان اقلید شامل شاهرودی 7، ۸، 12، دیرگل و ارقام محلی است.

وی بابیان اینکه باغات بادام شهرستان اقلید شامل ۴۰۰ هکتار باغ آبی و 12 هزار و 600 هکتار باغ دیم است، افزود: بیشترین محصول بادام در باغ‌های دیم و در شهر‌های سده و دژکرد این شهرستان تولید می‌شود.

صالحی به مهم‌ترین دلایل موفقیت باغداران اقلید در تولید بادام اشاره کرد و گفت: استفاده از روش‌های بیولوژیک در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و حذف علف‌های هرز، تولید محصول باکیفیت را به دنبال دارد.

به گفته وی؛ بارندگی مناسب، شخم خلاف شیب و ذخیره بهتر رطوبت خاک از دیگر عواملی است که موجب عملکرد مناسب باغ‌های بادام می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر ایجاد صنایع فرآوری بادام در شهرستان اقلید، خاطرنشان کرد: عمده بادام تولیدی این شهرستان بدون فراوری به استان‌های مختلف ارسال می‌شود که در صورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی افزایش درآمد کشاورزان و توسعه منطقه را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید