Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی از توانمندی‌های کشاورزی بیضاء بازدید کرد

همزمان با دومین روز از دور دوم سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان فارس؛ "محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی" که به این استان سفر کرده است عازم شهرستان بیضاء شد و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از توانمندی‌های کشاورزی بیضاء بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به شهرستان بیضاء از سوی محسن علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و خیرالله پارسازاده فرماندار شهرستان بیضاء مورد استقبال قرار گرفت.

مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شرکت تعاونی پرورش ماهی ملوسجان اولین واحدی بود که توسط وزیر جهاد کشاورزی بازدید شد. این شرکت بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویار در استان‌های غیر ساحلی کشور است و به‌عنوان مکانیزه‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور شناخته می‌شود.

 در این مزرعه گونه ماهیان خاویاری ازجمله فیل‌ماهی، ازون برون، سیبری، قره برون، چالباش، شیب، استرلیاد و هیبرید نیز پرورش داده می‌شود. مساحت این طرح سه هکتار است و ظرفیت تولید 120 تن گوشت ماهی و سه تن خاویار را دارا است.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی پس‌ازاین راهی بازدید از گلخانه مدرن هیدروپونیک سبزی و صیفی در روستای تنگ خیاره شهرستان بیضاء شد. واحد مذکور در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ تن فلفل دلمه با اشتغال‌زایی ۲۲ نفر و بااعتباری بالغ‌بر ۲۶۵ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

نیکبخت در حاشیه بازدید از گلخانه مذکور با اعضای اتاق اصناف کشاورزی، بهره‌برداران و کشاورزان این شهرستان ملاقات مردمی داشت و نقطه نظرات و مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را بررسی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در آخرین مرحله از بازدیدهای خود از توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان بیضاء به محل احداث شهرک دارویی بیضاء واقع در روستای تنگ خیاره سر زد. شهرک دارویی بیضاء در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار در دو فاز  طراحی‌شده که  فاز اول  ۸۰ هکتار و  فاز دوم ۱۰۰ هکتار است و قابلیت استقرار ۵۰۰ واحد صنعتی در حوزه گیاهان دارویی را دارد که در حال حاضر  ۱۷ واحد دارویی متقاضی استقرار در این شهرک هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید